Ελληνική αρχική σελίδα » Ανακοινώσεις, Δραστηριότητες και Προκηρύξεις » Δραστηριότητες » Προβολή Δραστηριότητας Τμήματος

Προβολή δραστηριότητας του Τμήματος

01.12.2020

Ιστορίης Επίσκεψις 2020_Δελτίο Τύπου

Αθήνα 28 Νοεμβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 «Ιστορίης Επίσκεψις». Μια επαναπροσέγγιση της Ιστορίας, των προβλημάτων

και των μεθόδων της – Η Επανάσταση του 1821.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας

της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του ΕΚΠΑ, με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821-2021)

(http://www.arch.uoa.gr/epimorfwtika-programmata/istor-hs-ep-skecis.html)

Από 13 έως και 28 Νοεμβρίου 2020, το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) προσέφερε, για έβδομη χρονιά, σε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (του κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων) το, συνολικής διάρκειας 24 διδακτικών ωρών, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ιστορίης Επίσκεψις. Μια επαναπροσέγγιση της Ιστορίας, των προβλημάτων και των μεθόδων της – Η Επανάσταση του 1821» (με τηλεδιάσκεψη).

Το Πρόγραμμα οργανώθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του ΕΚΠΑ, με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821-2021), και έχει ενταχθεί στο Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ. Τα μαθήματα προσφέρθηκαν αφιλοκερδώς από δώδεκα διδάσκοντες/διδάσκουσες διάφορων γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση για τους συμμετέχοντες/τις συμμετέχουσες. Διοικητική και ηλεκτρονική υποστήριξη παρείχαν μέλη του διοικητικού προσωπικού του Τμήματος, όπως και το Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου (ΚΛΕΙΔΙ) του ΕΚΠΑ.

Στόχος του Προγράμματος ήταν να αναδειχθούν οι ιδεολογικές, πολιτικές, πολιτειακές, στρατιωτικές, διπλωματικές και εικαστικές παράμετροι της Ελληνικής Επανάστασης, του εμβληματικού αυτού γεγονότος της νεότερης Ελλάδας, καθώς και να ανιχνευθούν τόσο οι ιστορικές βάσεις του, οι προσλήψεις και απηχήσεις του στη συγχρονία και στη διαχρονία όσο και τα ιστορικά παράλληλα στον ελληνικό και στον διεθνή χώρο‧ επιπλέον δε, να προσφερθεί σε μάχιμους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Ιστορία πρόσθετη ενημέρωση για τη διαχείριση των συναφών θεμάτων κατά το έτος 2021.

Το Πρόγραμμα παρακολούθησαν διαδικτυακά 300 περίπου εκπαιδευτικοί από πολλές περιοχές της Ελλάδας –κυρίως από την Αττική, αλλά και από τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο, τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Κρήτη, τα Ιόνια Νησιά, τα Νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, ακόμη και από το ακριτικό Αγαθονήσι. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων συνεχής και ζωηρός υπήρξε ο επιστημονικός διάλογος, με γραπτές και προφορικές ερωταπαντήσεις. Επιπροσθέτως, με γραπτά σχόλια οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τον όλο κύκλο των μαθημάτων, και μάλιστα για την επιστημονική επικοινωνία που αναπτύχθηκε μεταξύ των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων, υπογραμμίζοντας επίσης τη σημασία του Προγράμματος για τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση και του δικού τους διδακτικού έργου στις σχολικές τάξεις.

Η θετική απήχηση του Προγράμματος στην εκπαιδευτική κοινότητα γεννά σκέψεις για μελλοντική και σε εμπλουτισμένη μορφή επανάληψή του.