Ο Τομέας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) διοργάνωσε διημερίδα, στις 13 και 14 Μαρτίου, με θέμα την ερμηνεία της ιστορικής εμπειρίας του φασισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διημερίδα απευθύνθηκε κυρίως στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο με σκοπό, κατά πρώτο λόγο, την ενημέρωσή για τη σύγχρονη επιστημονική συζήτηση γύρω από τη διδασκαλία ιστορικών θεμάτων σχετικών με το φαινόμενο του φασισμού. Κατά δεύτερο λόγο, αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίησή αναφορικά με την αντιμετώπιση αντιλήψεων και πρακτικών οι οποίες εμφανίζονται στο σχολικό περιβάλλον και αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στο φασισμό, ουδετεροποιώντας ή εξιδανικεύοντάς τον. Ο στόχος, ο οποίος σε σημαντικό βαθμό πραγματοποιήθηκε ήταν ένας ανοιχτός και γόνιμος διάλογος και η χρήση των εργαλείων και της μεθοδολογίας που μας προσφέρει η επιστήμη της ιστορίας, ώστε, συμπλέκοντας την επιστημονική προσέγγιση με τη βιωμένη εμπειρία, μελετήσαμε το θέμα με σφαιρικότητα και νηφαλιότητα.
Βαγγέλης Καραμανωλάκης | |
Μαρία Ευθυμίου | |
Κώστας Ράπτης | Όψεις και εννοιολογήσεις του φασισμού στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου |
Τζένη Σουμάκη | Γιατί οι νέοι καταφεύγουν σε πράξεις βίας: αναζήτηση ταυτότητας ή αποκλίνουσα συμπεριφορά; |
Κωστής Παπαϊωάννου | |
Μαρία Παπαθανασίου | Εθνικοσοσιαλισμός, εκπαίδευση και νεολαία στη μεσοπολεμική Γερμανία |
Σπύρος Πλουμίδης | Φασιστικά φαινόμενα στη μεσοπολεμική Ελλάδα: Η περίπτωση της νεολαίας ΕΟΝ |
Χάγκεν Φλάισερ | |
Γιώργος Κόκκινος | Το Ολοκαύτωμα σε μια περίοδο κρίσης νοήματος, ανταγωνισμού μνημών και ιστορικού αναθεωρητισμού |
Παύλος Χαραμής | |
Δώρα Κάββουρα | |
Βασιλική Σακκά | |
Κατερίνα Μπρεντάνου |